19 märts 2024

Loodusmuuseumi seenenäitus võidutses EPRA kommunikatsiooniteo konkursil

Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liidu (EPRA) žürii kuulutas eile välja ja andis üle 2023. aasta Kommunikatsiooniteo konkursi kategooriavõitja auhinnad parimatele era-, avaliku ja kolmanda sektori kommunikatsiooniprojektidele. Lisaks pälvisid kaks tööd eriauhinnad. Eesti Loodusmuuseumi seenenäituse kommunikatsioon võidutses avaliku sektori kategoorias.
 

Kommunikatsioonitegu 2023 avaliku sektori võitja auhinna sai Eesti Loodusmuuseum, kelle töö kandis pealkirja „Kuidas “Kastist välja” kommunikatsioon tõi seenenäitusele rekordpubliku”. Žürii esimehe ja EPRA presidendi Margus Metsa sõnul oli Loodusmuuseumi võidutöö hea näide sellest, kuidas küllaltki spetsiifilise teema korral jõuti senise kogemuse analüüsi ja julge pealehakkamisega mõjusate kommunikatsioonilahendusteni. „Loodusmuuseumi töö esiletõstmine on julgustuseks teistele väiksematele avaliku sektori organisatsioonidele oma avaliku suhtluse viiside arendamiseks ning kinnituseks, et ka pisikese eelarve ja majasisese tiimiga saab teha suurepärast kommunikatsiooni,“ märkis Mets.   

Image
Auhinnasaajad

 

Erasektori võitja auhind läks Utilitase, Optimist Live’i ja Meta Advisory tööle „Saarde tuulepargi kommunikatsioon: „Go big or go home!“. Žürii hinnangul pälvis töö kategooria võidu klassikalise tervikliku kommunikatsioonilahenduse läbimõeldud teostuse eest. „Antud töö puhul nentis žürii, et hea tulemuseni viis pikaajaline ja sihikindel tegevus, kus osati nii ühiskonna meelsust kraadida kui sobivaid olusid ja konteksti ära kasutades sektori eestkõnelejana laineharjale tõusta,“ selgitas žürii esimees. 
 
Kolmanda sektori võitja oli aga President Kaljulaidi Fond, kes koos Optimist Publicu ja Optimist Live’iga  esitas töö „Lähisuhtevägivalla konverentsi „Koos tugevamad" kommunikatsioon”. Margus Metsa sõnul tõstis žürii antud töö puhul esile President Kaljulaiu Fondi süsteemset lähenemist lähisuhtevägivalla teema tõstatamiseks uudse nurga alt ning põhiteema fookusesse tõstmist uute sihtgruppide läbimõeldud kaasamise ning eri kommunikatsioonivõimaluste oskusliku ärakasutamisega.  
 
Žürii otsusega anti eripreemiana välja Missioonipreemia, mille pälvis töö nimega „Hammaste tervise kuu kommunikatsioon”, mille esitajad olid Kliinik 32 ja Corpore. Žürii hinnangul on tegu pikaajalise ja eduka kommunikatsiooniprojektiga, kus erasektori ettevõte on tahtnud ja suutnud enda kanda võtta kogu ühiskonnale oluliste ja laiemat kõlapinda väärivaid probleemteemasid. 
 
Tallinna Ülikooli kommunikatsioonitudengid valisid oma tänavuseks lemmikutööks Muuseumikaardi SA ning Hamburg & Partnerite esitatud töö „Muuseumikaardi lansseerimine“, mis sai seega tudengite eripreemia.
 
„Tänan omalt poolt kõigi võistlustööde esitajaid ning neid hinnanud žürii liikmeid! EPRA soovib kõikidele kolleegidele palju edu ja töörõõmu edasistes projektides, millest parimatega loodame kohtuda juba järgmisel aastal – Kommunikatsioonitegu 2024 konkursil,“ märkis Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liidu president ja žürii esimees Margus Mets. 
 
Tänavust auhinnakonkurssi hindas žürii koosseisus Margus Mets (žürii esimees), Aleksandra Moorast (Corpore), Indrek Raudjalg (Agenda PR), Hanna-Liisa Ruul (Orkla), Kaja Sepp Siseministeerium), Katrin Isotamm (Omniva), Mariliis Beger (Pipedrive) ja Taavi Audo (Sotsiaalministeerium).
 
Kommunikatsioonitegu on on Eesti pikimate traditsioonidega kommunikatsiooni, suhtekorralduse ja PR valdkonna eriala professionaalide mõõduvõtmine, mida on korraldatud katkematult alates 2000. aastast.  Konkursil on oma väga selged hindamiskriteeriumid: eesmärgipärane tulemuslikkus, leidlikkus, lahenduse uudsus Eestis, mõju kommunikatsioonisektorile ning vastavust suhtekorralduse headele tavadele.
 
Iga aastal toimuvale Kommunikatsiooniteo konkursile on oodatud era-, avaliku ja kolmanda sektori suuremahulised kommunikatsiooniprojektid ning samuti väikesed nutikad algatused, millega möödunud aastal saavutati silmapaistvaid tulemusi. Konkursi eesmärk on tõsta esile ja tunnustada möödunud aasta parimate kommunikatsiooniprojektide ja kampaaniate tegijaid ning tellijaid ning levitada sektoriülest teadmist valdkonna parimast praktikast.